Moderate Alcohol Intake Improves Brain Function in Older Women
Filed in archive Studies , Treatment by Gloria Gamat on June 13, 2006

functions (particularly verbal activities) than non-drinkers."Our research confirms other studies suggesting that for older women who choose to drink -- and are not restricted from drinking for medical reasons -- moderate alcohol intake is not harmful for cognition and may provide some mental benefits," said Mark Espeland, Ph.D., lead author.
This study, available on-line in the journal Neuroepidemiology, found that compared to non-drinkers, women who reported drinking up to two or three drinks per day performed better on measure of global cognitive function: concentration, language, memory and abstract reasoning.
Read more at WFUBMC News.
Permalink: Moderate Alcohol Intake Improves Brain Function in Older Women
Tags:
brain function women alcohol moderate older+women moderate+alcohol brain+function
Trackback: http://www.creative-weblogging.com/cgi-bin/mt-tb.pl/23514









